Ce trebuie sa faci inainte sa ramai insarcinata

Ce trebuie sa faci inainte sa ramai insarcinata

Scris de: Dipoland Publicat în: 30 May / 2019 Hits: 217 Comentarii: 0

Un studiu publicat in anul 2014 a scos la iveala ca 50% dintre femeile aflate la varsta reproducerii nu au discutat despre tema sarcinii cu un medic, in vreme ce 30% dintre acestea nu au mers la ginecolog decat cel mult o singura data in ultimul an.

Cercetarea a fost realizata pe mai bine de 1.000 de femei cu varste cuprinse intre 18 si 40 de ani si a mai scos la iveala faptul ca 25% dintre acestea nu sunt constiente de efectele adverse ale bolilor cu transmitere sexuala, ale obezitatii, fumatului sau menstruatiei neregulate asupra fertilitatii.

In plus, jumatate dintre femei cred ca mai multe partide de sex pe zi cresc sansele de a ramane insarcinate, iar mai mult de o treime traiesc cu impresia ca anumite pozitii sexuale favorizeaza fecundarea. Totodata, doar 10% dintre femei stiu ca actul sexual de dinainte de ovulatie creste sansele de a ramane insarcinata.

 Cu toate ca acest studiu a fost facut acum 5 ani si cu toate ca lumea a evoluat,iar posibilitatile de informare sunt atat de variate si nenumarate, in prezent situatia este aceeasi,inca exista un procent foarte mare de femei care nu cer sfatul unui medic de specialitate inainte de a ramane insarcinate si nu sunt constiente de pericolele care pot aparea pe parcursul unei sarcini.

 

Care sunt lucrurile de care ar trebui sa tinem cont inainte de a ramane insarcinate


1. ACIDUL FOLIC

Aceasta vitamina este prima pe lista de recomandari antepartum a medicilor. Folatul face parte din grupa de vitamine B si se gaseste in majoritatea legumelor cu frunze verzi, dar si in fructe, nuci, leguminoase, mazare, cereale, lactate, carne si oua.

Acidul folic previne defectele congenitale ale creierului si ale coloanei vertebrale, si face mult mai mult de atat. Un studiu publicat in Revista Asociatiei Medicale Americane a constatat ca, atunci cand este consumat de femei de la patru saptamani inainte de conceptie, pana in primele opt saptamani de sarcina, acidul folic reduce cu 40% riscul ca copilul sa aiba autism.


2. CONTROLUL STOMATOLOGIC

Dintre toate controalele de rutina pe care trebuie sa le facem de-a lungul anului, cel stomatologic pare a fi cel mai amanat, insa, cand te pregatesti pentru a avea un copil, nu uita de sanatatea ta orala.

Uneori lucrarile dentare pot fi complexe si necesita multiple vizite la cabinetul stomatologic, medicatie analgezica si chiar antibiotice care nu se incadreaza in lista de medicamente permise unei gravide sau radiografii care nu sunt indicate in timpul sarcinii.

De asemenea, unele studii sugereza ca boala periodontala, o infectie bacteriana care afecteaza gingiile si oasele ce sustin dintii, poate duce la travaliu prematur si nasterea unor copii subponderali sau preeclampsie,o complicatie a sarcinii care se manifesta prin presiune arteriala ridicata, retinerea de lichide si eliminarea proteinelor prin urina.

Mai mult, schimbarile hormonale din timpul sarcinii pot creste susceptibilitatea bolilor gingivale. Nivelurile ridicate de progesteron si estrogen pot duce la modificarea reactivitatii gingiilor fata de bacterii si placa dentara, ducand la aparitia inflamatiei, sangerarilor si a gingiilor sensibile.


3.  GREUTATEA CORPORALA

Greutatea corporala este foarte importanta atunci cand iti doresti sa ramai insarcinata.

Greutatea sanatoasa o unei femei reprezinta un aspect esential in sarcina.

Normoponderalelor le este mult mai usor sa ramana insarcinate. Nu este de mirare ,pentru ca s-a demonstrat ca la un indice de masa corporala (IMC normal este de 20-30) crescut sau scazut au aparut probleme de fertilitate. De aceea, pentru o sarcina sanatoasa este nevoie sa ajungi la o greutate apropiata de cea ideala.

Studiile au demonstrat ca un procent de 12% din infertilitatea primara este datorat problemelor de greutate.

Un alt motiv pentru a slabi inainte de conceperea unui bebelus este acela ca, in perioada de graviditate, dietele pot fi periculoase. Cu toate acestea, nu te impacienta daca pierzi un kilogram sau doua in primul trimestru de sarcina.

Medicii le recomanda femeilor insarcinate sa consume alimente sanatoase, precum cereale integrale, fructe si legume. Toate acestea vor asigura cantitatea optima de calorii necesara bunei dezvoltari a fatului.


4.  ALIMENTATIA SI SPORTUL

Alege un stil de viata sanatos. Mentine o greutate normala, cu ajutorul exercitiilor fizice si al unei diete sanatoase.

Incerca sa mananci cat mai multe legume proaspete, cereale si alimente bogate in calciu, precum laptele,branza si iaurtul.

Daca iti place foarte mult pestele, ai grija la cantitatile pe care le mananci. Cu toate ca pestele este o sursa importanta de proteine, unele specii de peste pot contine cantitati toxice de mercur care pot afecta dezvoltarea sistemului nervos al bebelusului tau.

In ceea ce priveste sportul, incepe sa urmezi un plan de fitness acum pentru a-ti forma un corp sanatos, pregatit pentru sarcina, indiferent ca vorbim de mersul pe jos, mersul pe bicicleta, antrenamentul cu greutati, streching sau yoga.

După ce vei rămâne însărcinată, vorbește cu medicul legat de tipul de sport pe care poți să-l faci și interesează-te care sunt cele mai potrivite cursuri pentru tine.


5.  CONSUMUL DE ALCOOL, TUTUN si CAFEA

Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca alcoolul si tutunul se inscriu in categoria produselor interzise atunci cand esti insarcinata.

Nicotina pe care o inhalezi prin fumat poate schimba mucusul cervical ce va impiedica sperma sa fertilizeze ovulul. Totodata, fumatul creste si riscul de avort si impiedica bebelusul sa asimileze oxigenul si nutrimentii necesari pentru dezvoltare,poate determina sangerari, nasteri premature, nasterea bebelusilor cu greutati mici sau nasterea cu sindromul SIDS - adica moartea subita a copilului fara sa se cunoasca cauzele, moartea infantila.

Este recomandat sa te lasi de fumat inainte de a te hotari sa incerci sa faci un copil.

Consumul de alcool poate dezvolta sindromul FAS - adica nasterea copilului cu defecte, probleme mentale, crestere inceata sau anomalii ale capului si fetei.

In ceea ce priveste cafeaua, unele studii spun ca prea multa cofeina ingerata poate reduce capacitatea de absorbtie a fierului in organism, de care vei avea mare nevoie in timpul sarcinii. Lipsa fierului poate duce la avort spontan, asa ca cel mai bine este sa renunti la cafea, ceaiuri ce contin cofeina si cola pe perioada sarcinii.

Poti schimba cafeaua, treptat, cu una decofeinizata sau, daca iti este prea greu sa renunti la ea, poti consuma maxim o ceasca pe zi.


6.  VIZITA LA MEDIC

Inainte de a concepe trebuie sa faci anumite teste pentru a afla daca ai probleme de sanatate si sa incepi sa le tratezi, pentru a preveni alte probleme sau complicatii ce ar putea sa apara mai tarziu.

Cu o programare la medic pentru un control prenatal, vei afla din timp ce analize si vaccinuri sunt recomandate inainte de conceperea unui bebelus.

Desi acest aspect este asociat cu perioada copilariei sau cu calatoriile in zone exotice, exista o multime de vaccinari la maturitate care reprezinta rapeluri. In plus, au aparut si vaccinuri noi pe care ai putea sa le faci, de exemplu cel impotriva hepatitei B, cel antigripal si DTP (diftero-tetano-pertusis) – acesta din urma este extrem de important pentru ca infectia poate avea un impact grav asupra unui copil mai mic de 4 luni.

 De asemenea, testul Babes Papanicolau ,cu toate ca poate parea un test de rutina, este extrem de important cand vine vorba de sanatatea ta intima. Conform statisticilor realizate de Societatea Obstetricienilor si Ginecologilor din Canada, cancerul cervical se afla pe locul doi ca incidenta in randul femeilor canadiene cu varsta cuprinsa intre 20-44 ani. Incepand de la varsta de 21 de ani, toate femeile trebuie testate pentru acest tip de cancer. Se realizeaza rapid si iti poate salva viata. Daca descoperi prezenta celulelor precanceroase in sarcina, tratamentul va fi amanat pana dupa nastere.

 

Lasă Un Comentariu